mandag 2. oktober 2023

29.mai Lek & drakamp

Det er SÅ stor fordel i hundetreningen med en hund som vil leke. Så dette begynte vi med fra dag én.

Først finne ut hvor mye lekelyst/jaktlyst/kamplyst Kelly har, også bygge videre på dette. Lekelyst og jaktlyst var det helt opplagt. Hun ville både leke med og jage Blu, så godt utgangspunkt. Vi fant frem leker og la i hagen, og de ble godt mottatt :-) Hun leker masse selv, og løper rundt med lekene og kaster de rundt i lufta. Så jeg gikk rimelig kjapt på å leke med meg, og på å bytte leke: leke med den ene, så gjøre den passiv og sette den andre leken i bevegelse. DET skulle man tro hun hadde gjort før... 🤩 Hun er mild, så slipper leken lett også. Mer spent på om hun ville kampe, men det gjør hun også 🥰 Lot henne først dra omkapp med Blu, og der gir hun seg ikke lett - selv om Blu prøver å gjøre seg så streng han bare klarer 😅🤪 Hun kamper med meg også, og oppmuntring og ros gjorde susen til at hun forstod at det er ok å dra imot også med meg. Når hun i tillegg helt naturlig kommer tilbake med leka til meg også så har vi et supert utgangspunkt. Bare å jobbe videre med lekingen! 🤩



 

 
 

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar