mandag 2. oktober 2023

27.juli Focus forward, del 2

Videreutvikling av focus forward og vi har vært på vårt første lille minikurs (uten film dessverre). Bruker plattformen for å tydeligere markere dette med å bli og vente på release-signal, og for første gang slapp jeg selen så Kelly selv ser fremover og venter på signal om å gå, selv når jeg kaster ut leka.

Så må man holde styr på at man selv ser fremover, men fortsatt har hunden nok i øyekroken så man kan release når den ser fremover. Har nå også startet å vente bittelitt med å release. Belønning med både godbit og leke, og vi jobbet begge sider. Jeg har ingen bli-kommando (ennå), men synes uansett at det er lettest å shape inn 'bli' med mitt kroppsspråk. På minikurset utfordret vi videre med ta bort plattformen og istedet ha dekk og fokus frem mot leke etter hopp, og at jeg kunne gå lenger ut til siden/lenger frem. Veldig gøy å se at de små byggeklossene fra økt 1 og 2 da funker når de settes sammen og utfordres videre på kurs:-)

 

 
..med linselus 😁
 
 
...så vanskelig å få skikkelig tak på den derre lange, lealause leka altså...😅
 
 
Første gang uten at jeg holder 😍
Jeg later som jeg kaster noen ganger, for å sjekke at hun blir på plattformen.

 

 
 
 

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar