mandag 2. oktober 2023

27.august Cavaletti, grids & focus forward

Vi jobber videre med cavaletti, grids og focus forward 🤩💜🤩
Neste steg nå er Kelly både kan fokusere fremover og løpe grids uten at jeg kaster ut synlig belønningen i forkant, og hun lærer at belønningen dukker opp alikevel der framme.

Starter med bånd for å holde tempoet nede. Vanskelig å gjøre ting sakte 😅🥰

 
 
Fokus frem uten at det ligger synlig belønning ute. Og jeg ikke lenger trenger å holde igjen, men at hun selv holder posisjonen og ser fremover. Også veldig viktig å ha is i magen og gi release idet hun ser fremover, og variere/øke gradvis lengden hun må holde posisjonen.

 
 
 
Hun begynner å bli litt lettere i stumpen fordi forventningen om å få løpe fremover er høy 😁

 
 
 ..og der kom tjuvstarten 😂 Det er også endel av læringen: å feile uten at det er farlig, men at vi da bare starter på nytt. Dermed jobber vi også inn en kommando for 'avbryt det du gjør'.
 

 
 
..og da sitter det på neste forsøk 😍

 
 
Tester uten å kaste ut belønningen. Og elendig høyt førstekast fra min side, da leken lander altfor sent... Jeg bytter dermed side for å sikre at jeg treffer bedre med mitt kast på neste forsøk
(lettere å kaste med med høyrearmen)😆

 
 
Trener på 'avbryt'-kommandoen, som da også bare blir en lek og ikke 'kjeft/straff'. Kaster ut leka med lavest verdi og beholder og belønner med den som har høyest verdi når hun avbryter og kommer tilbake.

 

 
 

 



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar