søndag 10. mai 2015

April: kurs og stevner

April startet med påskeferie og bursdagsbesøk hos mutter.
Og en ivrig liten medhjelper til gaven :-)












Så var det kurs med Lise-Irene i Ski på 2.påskedag, og vi fikk prøvd oss på en Veronika Herendy-bane fra Gåsahoppet. Litt klabb&babb blir det alltids, men stort sett så fikset vi det meste ganske så bra :-) Begynner å løsne litt og vi får til ting sammen.


Helga etter var det Vårsprett'n i Tønsberg. Hoppløpet føltes veldig bra, og jeg tenkte mye igjennom det Peter hadde lært oss når jeg briefet banene. Fikk et riv i hoppen som nok skyldtes et litt brått blindkryss (burde nok valgt foranbytte), men er veldig fornøyd med løpet.
I AG ble det disk etter en tricky linje øverst i banen, men er veldig fornøyd med starten, og siden jeg disket testet jeg litt avstand/layering mot slutten som funket kjempefint over bommen og til neste rør, men jeg trakk meg for tidlig mellom rørene. Lagløpet gikk Milo feilfritt, men laget endte på en 4.plass og dessverre uten det siste nappet vi så sårt trengte.


Siste helgen var det første utestevnet i Arendal, og Anniken hadde leid et helt hus hvor vi, Elin, Ann-Cathrin, Marianne og Gro Ellen bodde. Nice :-) Vi hadde også artig bursdagsfeiring for Elin i huset til Malin&co på lørdagen.
Lørdagen begynte veldig bra og vi fikk kun et riv i AG3 og en slurvete vegring i Hopp3. Også gikk vi igjen et feilfritt lagløp (kun meg og AC, så mest for trening). Godfølelsen fortsatte!
Så tittet jeg litt på tunnelcup'en, også kom Benedicte og skulle melde på Saga og spurte om ikke jeg og Vienna skulle være med  - og vips så hadde vi meldt oss på i ren og skjær impuls! Fant ut at jeg bare skulle hoppe i det, så hun fikk ikke mye tilvenningstid inne på banen, men jeg klarte å time det så ringen ved siden av hadde pause når vi gikk.
Morro! Hun lå på start og var rimelig med meg, enda hun aldri har sett så mange tunneler før :-)
Vi gikk 2 runder på lørdagen og kun en vegring på siste hinder (pga treig fører) i det første løpet, og feilfri annen runde. Så vi fikk jammen en 3.plass sammenlagt!


 Søndagen tror jeg alle var litt slitne. Milo startet veldig fint i Hopp3 men halvveis i banen valgte jeg feil bytte og plutselig var det en tunnel i veien. I AG3 tjuvstartet han, så da var det bare tilbake på start.. Vienna gikk nok en feilfri tunnelrunde, men vi disket i siste runden :-)
Fin helg, og digg å ha debutert med Vienna, selv om det var uoffisielt :-)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar