søndag 26. januar 2014

Goldmine's Vienna

Jepp, da var hund nr2 på plass :) Milo har fått seg en lillesøster!

Hund nr2 har vært i tankene lenge. Opprinnelig var planen en ny BC, men så begynte jeg å vurdere mellomhund. Og da var det jo bare å begynne å fundere på aktuelle raser.. Og om jeg skulle ha valp eller gå for en unghund igjen. Milo var jo 14 mnd når jeg fikk han, og det har jo fungert fantastilustico :)
Med valp måtte jeg ha ventet til sommeren og evt tatt langfri, så jeg begynte å følge med på Finn og div andre nettsteder. Har satt meg på et par valpelister også.
Så dukket først Polo opp, en shetland sheepdog på 9 mnd fra Sunland på Sørlandet. Den hørtes veldig søt og fin ut, men hadde bare fått en testikkel (som var grunnen for salg). Så da stod jeg over den. Og helt tilfeldig kom jeg over Goldmine på nettet, og det var det jammen en tispe på 9 mnd som ble vurdert for salg. Vienna, som hun heter, hadde vokst seg litt for stor ifølge standarden. Jeg fikk komme på besøk og ble møtt av mor og datter-sheltier som var veldig sosiale, kosete og fine. Rett opp i fanget med begge to :)
Så ble Vienna med hjem for en helg, og var jo bare en liten engel. Noen dagers betenkningstid, og vips så har jeg en hund til :)

Vienna som valp og unghund




Vienna sin foreldre

N UCH Joyland's Magic Touch 







Goldmine's Xiting Honey-Honey

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar