mandag 2. oktober 2023

30.juni Target

Vi har jobbet både med fot- og håndtarget. Dette er også byggeklosser for mange andre kommende øvelser.

I starten så shaper jeg inn 'raske treff' og kaster belønningen vekk så jeg får nye raske treff. Etterhvert så legger jeg på å bli værende i posisjon, og belønner mange ganger på rad før Kelly rekker å bryte posisjonen (fot-target) eller for å hurtig gjenoppta posisjonen/treffet (håndtarget).
Kan også legge til at når jeg kaster belønning så kaster jeg én bit og har en kommando for å søke opp én godbit. Dette for å lære inn at hun nå har 'tillatelse' til å finne godbiten, og det ikke er noe vits å snuse rundt etter mer enn den ene ;-) Og ja da, noen ganger bommer man og kaster mer eller hunden finner den ikke, men sånn er det - ingenting er perfekt 😁😄

Shaper inn å gå på matta. Gjenstandsinteresse er viktig for mange øvelser vi gjør, og de lærer fort at alt vi setter foran dem kan utløse belønning :-)

 
 .matta blir mindre. Samt at jeg flytter på meg.
 
 
 
 Begynner å belønne flere ganger på rad for å bli på matta.
 
 
 
 
Økt 2 eller 3 på håndtarget. Tok det fort 😍
 

 


 
 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar