mandag 14. desember 2015

Desember I

Da er vi alt halvveis i desember. Og jeg ligger bak på juleplanene - som vanlig :-)
Men da får man jo mer tid til hund, når man ikke driver med masse andre greier!
Så vi har rukket både kurs og LP-stevne.

6/12 startet jeg og Milo LP kl.2 i DHP. Jeg, AC og Anniken ble enige om å melde oss på her tidligere i høst, både for å komme igang med trening samt at jeg ville teste ut kl.2 før det nye regelverket kom. Nå ble ikke det nye regelverket klart, og treningene ble ganske hastverkpreget da vi måtte lære inn masse nytt alt for fort, men men.. Hadde kun et mål for stevnet, og det var at både jeg og Milo skulle ha det artig, og ikke ta det seriøst. Vi startet nesten sist, og programmet var delt opp i 2 ringer. Først ut var fellesdekk med skjult fører, som jeg synes er litt ekkelt når man ikke ser hva som skjer. Første gang vi prøver hele øvelsen, og det gikk supert. Så var det lineføring, dekk under marsj og innkalling med stå i samme ringen. Og, det fikk ganske så fint, og jeg fikk roset masse under øvelsene, og vi holdt peppen oppe. Så var det ringbytte, og det fikk så fort at jeg dessverre ikke rakk å belønne imellom som var planen. Her ble det mer kaos :-) Jeg startet 2 av øvelsene feil, ventet ikke på ordre før jeg gjorde ting i øvelsene, og var så opptatt av å holde Milo oppe at jeg ikke hørte en pip av dommerens kommentarer. Helt til han kom bort til meg og spurte om jeg var stressa, hahaha :-) Vi fikk faktisk til det meste, selv apporten gikk sånn nogenlunde. Selv om Milo stuplanda på den med begge frambeina, og hadde en pause på vei inn til meg. Ruta gikk ikke, som forventet. Milo søker mot kjeglene og havnet med et ben eller to utenfor. Så der ble det null. Og vi fikk masse trekk fordi jeg gjorde flere av øvelsen feil/uten å vente på kommandering. Men, alt i alt var jeg strålende fornøyd, og synes Milo leverte godt over forventning! Så, kanskje det ikke blir siste gangen i LP-ringen :)

Via gikk kurs for Jenni Lethinen hos Bingen agility 5-6/12. Hun var veldig flink, og vi fikk tilbakemelding på at jeg må belønne henne mer i fart og hun må jage hånda mi for å få tak i godbiten. Må få mer igang jaktinstinktet for å øke farten. Også må jeg løpe mer aktivt og bruke armene til å løpe. Vi måtte prøve på flere ting vi ikke har prøvd før, og lille Snupp fikser mye!

12/12 var det kurs med Lise-Irene hos Farmen agility. For et sted! Blir sååå misunnelig. Super hall, godt oppvarmet, fint underlag, egen hundeoppstalling i varmt rom, kaffe til gjester, og uteområder for lufting. Luksus...
Jeg gikk litt både med Milo og Via. Lille snupp skulle prøve vippa på siste runden, men den spratt/bråkte ganske mye, så da ble det kjempeskummelt. Vi må jobbe mer vippe..
Milo avsluttet friperioden sin, da han stort sett har hatt ag-fri siden Kløftastevnet 1/11.
Det interessante er at turen til kiropraktor uken før kurset viste at han var mer stiv nå enn ved sist besøk. Så kanske friperiode ikke bare er bra, eller evt må kompensere mer med andre øvelser under fri...

Har også begynt å snuse på litt rally og LP med Via, så nå har vi startet på utgangsstilling!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar