fredag 15. mai 2015

Mai III: LP!

LP! Jepp, lydighet........


Jeg og Milo driver med mye rart om dagen... Ikke bare er det masse AG-kurs og stevner, samt at vi nå endelig har trent litt seriøst rally siden vi bestemte oss for å satse mot NM, men så har vi jammen debutert i lydighet også. Haha :-)
Tanken har jo vært der, og selv om jeg ikke føler at jeg aner hva jeg driver med når jeg prøver å trene lydighet. Men, så dukket det opp et ettermiddagsstevne nær Oslo dagen før himmelspretten, og jeg og AC bestemte oss for å hive oss med, sammen med Anniken som skulle debutere i klasse 2.
Så da hadde vi litt fellestrening etter ag-treningene og prøvde å hjelpe hverandre og få noen tips fra Anniken. Samme dag som stevne var skrev jeg ut reglene på jobb og leste igjennom i lunsjen, og tittet på en LP-video på nett, for følte lissom ikke at jeg ante helt hva som skjer i ringen og hva dommeren sier... Dro avgårde tidlig, og bra var det for det, var mye kø ut av byen for de som dro litt senere.. Var ute i kjempegod tid for en gangs skyld, og rakk både en liten tur og å få installert oss.
Tok en liten oppvarmingsøkt på parkeringen før vi gikk bort til plassen. Vi var nr 3 i klassen, og ble kalt inn til fellesøvelsene. Dommer var Arild Berntsen, og han var skikkelig hyggelig og forklarte godt hva som skulle skje, heldigvis. Vi startet med tannvisning og Milo satt helt i ro, og vi fikk 10 :-)
Fellesdekken startet kjempebra, Milo lå veldig rolig, men siden vi var sist i rekka med oppsitt så satte han seg opp litt før kommando og vi fikk 8,5 istedetfor 10. Jaja :-)
Resten av øvelsene gikk riktig så fint. Jeg følte meg ikke nervøs, men var nok litt preget for jeg sleit med å få med meg instruksene fra dommeren. På stå under marsj kommanderte jeg Milo til å bli sittende og startet å gå uten hund.... Dommeren lo som bare det og ba meg puste dypt og starte på nytt :-)
Milo gjorde en kjempejobb! Øvelsene satt riktig så bra, jeg var helt overrasket. Til og med avstandskommanderingen gikk fint. Jeg fikk litt kjeft av dommeren for å vri kroppen for mye feks ved oppsitt og kostet oss poeng i flere øvelser. Har noen rally-uvaner å plukke av hvis jeg skal prøve mer LP gitt.. Men med 8.5 i veldig mange av øvelsene og 7,5 som laveste poeng så holdt det til en kjempefin 3. plass og opprykk til LP2! Veldig morro :-)
Og extra supermorro at AC og Chilli gikk til 2. plass med opprykk også, med 10 på tannvisning og over 180 poeng totalt!

Himmelspretten var vi tilbake i Moss og gikk Rally. Prøve å melde opprykk til Elite, men var for sent ute. Heldigvis, for Elitebanen var skikkelig knotete!
Vi fikk en rask, kort og grei kl3-bane, og Milo var super på oppvarmingen.
Men så fant jeg ut at jeg skulle legge sekk med belønning (leverpostei) bak teltet ved mål, og det var en tabbe. Aaner ikke hvorfor jeg plutselig gjorde dette... Milo ble ukonsentrert og allerede på øvelse 1 som var snurr måtte jeg dobbeltkommandere.. Argh. 2 dobbeltkommandoer og måtte starte en øvelse på nytt. Jaja, holdt til 4 plass og 193 poeng (raskest tid av mange på 193 poeng ;-) )


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar