søndag 10. mai 2015

Mai I: Rally!

Lager et eget lite rally-innlegg. Milo er nå ferdig nappet til Elite og er kvalifisert til årets NM!

Vi debuterte i klasse 3 på Mjøndalen-stevnet i mars, innmellom alle agiltyløp :-)
Og der fikk vi idéen om NM av Linn​. Hadde aldri tenkt på dette selv og ante ikke hva som var kravene :-) NM går i august, og NM går i Eliteklassen.
Så da ble det plutselig litt mer alvor :-)
Vi styrttrente i inngangen på hallen før første løpet (hehe, desperat rygging langs vegg osv...), og fikk en knall debut! Jeg var sååå fornøyd og det var et strålende løp med en Milo som var på nett som bare det. Også viste det seg at vi hadde glemt en innsitt etter aller siste øvelsen - og da er det disk. Grrrrrr, den var skikkelig sur, og jeg ergret meg som bare det for vi gikk nok glipp av et direkteopprykk der.
Men, løpet fungerte ialefall supert.
Vi startet med frisk mot dagen etter, og jeg prøvde å lese skiltene underveis og ikke huske alt i hodet, og til tross for et par trekk for dobbeltkommando så vant vi klassen, og med napp!
Jeg begynte å ane et håp :-)

Neste stevne var en søndag på Urskauen, og jeg hadde sen start og skulle få god tid. Trodde jeg. Dro til Strømmen på hobbyshopping på veien, og vips så fløy tiden gitt. Og når stevnet helt uventet også var litt før tiden, kom jeg bare et kvarter før start! Og hadde startnr 3. Ingen god oppladning, og jeg var skikkelig stressa når vi skulle inn, og Milo trodde vi var på AG-stevne og syntes lineføring var merkelig :-) Vi køla på de første postene, men så fikk jeg roet meg ned og rodde det ganske pent i land. Veldig spennende på premieutdelingen - og jammen holdt det ikke til 3. plass og nytt napp! Så da ble jeg blid igjen etter en stressende start :-)

Idag har vi vært i Horten på stevne, og jeg ble jammen litt nervøs. Stod jo et siste napp på spill...
Banen var fin og ikke supervanskelig, så øynet et håp. Vi startet helt til slutt og jeg var tidlig ute, så jeg rakk både å se på mange ekvipasjer, samt å få varmet opp på en god måte.
Et par steder hvor Milo gled litt ut fra meg, og en nedsitt jeg måtte bruke dobbeltkommando på, men ellers virket det meste i løpet greit... Så da var det bare å vente på at Eliteklasse ble ferdig og premieutdeling... Diskene ble lest opp, så de nederste poengsummene, også de plasserte.... Og jammen ble vi ikke ropt opp sist! Førsteplass med 197 poeng! :-)

Så på fire kl3-løp har vi tatt to 1.plasser og en 3.plass. Og er klar for Eliteklassen og NM.
Stolt av Milo'en min :-)

..I tillegg er vi igjen kvalifisert til NM i både lag-agilty og individuelt også :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar