søndag 14. desember 2014

Desember

Juuhuuu, idag har vi presset inn klubbmesterskap i Rally i Drammen hundepark, så da passer det jo fint å skrible litt her.
Milo vant nemlig kl.2 og vi ble dermed klubbmestre i denne klassen *jubel*
Kun vært på en rallytrening siden i fjor, og det var for to uker siden i DHP. Da var også lydighetsgjengen der, og jeg fikk litt tips og triks ang å få mer solid lineføring. Og det hjelper!
Milo daler ofte litt i løpet av et rallyløp, da han er uvant med å gå så lenge uten belønning. Men idag var det fint fokus, vi var på nett, grei bane, jeg husket alle skiltene og lineføringen var mye bedre (ofte går han i halvbanan litt foran meg og sklir ut). Lineføringen holdt helt til neste siste hinder, da begynte han å skli ut. Kun en dobbeltkommando midt i banen, som jeg ikke kan huske, og 198 poeng av 200 mulige. Flinke Milo :-)






















Via fikk trene litt i hallen når vi var ferdige, ved siden av lydighetsgjengen som også hadde trening der. Vi lekte litt, løp til leke, tok et par foranbytter på flatmerk, og trente sitt/ligg og innkalling til rett hånd i fart. Gikk veldig fint.

Nytt i desember er også at jeg kastet meg på Susan Garrett Handling 360 sitt årsprogram, 2 min før fristen gikk ut.. Vet ikke helt hva jeg går til, men tenker at hun har en stil som passer meg, og at hun helt sikkert har noen triks å lære bort.

Jeg og Milo var også på kurs med Lise-Irene i Ski første helga i desember, og fikk til endel der. Så igjen at tysker funker bedre for Milo enn at jeg springer på baksiden av hinder/venter på baksiden. Må også bli flinkere til å bruke sving-kommandoer effektivt, for det funket veldig bra for å få sendt til hinder mens jeg stikker. Løpe forbi hinder og finne slalomen var litt vanskelig, men jeg ser på filmen at det er veldig tvetydig hvor han skal. Kanskje bruke bare hinder-ord i slike tilfeller, og ikke arm?
Filmen kommer...
Jeg har også funnet nytt Lise-kurs hos Hege i mars, så blir nok med der også :-)











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar