onsdag 26. juli 2017

La-min-so's Little Blu Gem - 1 år


Lille snuskepanten Blu fyller 1 år idag! :-)

Jada, jeg har fått meg hund nr 3. Plutselig var han bare i hus, rart med det gitt....
Jeg har jo tenkt en stund på en hund til. Jeg vet jo aldri hvor lenge jeg kan gå agility med Milo, han fyller jo tross alt 8 år i november. Egentlig hadde jeg lyst på en ny BC og denne gangen en valp, men tanken på to store hunder og det umulig i hvordan jeg skulle kunne få til å ha en valp gjorde at jeg begynte å tenke på mellomhund. Så da begynte jeg å tittel litt på Sheltie og kennel. Men, følger jo selvsagt litt med på Finn.no, og plutselig så dukket denne lille karen opp. 10 mnd gml hannvalp fra La-min-so, som jeg møtte raskt. Han var fryktelig miljøengstelig, litt kalvbeint i fronten og hadde et litt pussig uttrykk, men under alt det så skimtet jeg lissom konturene av en artig fyr. Jeg fikk ha han på prøve noen dager, og fikk han overlevert på rallystevne i Moss. Der var det også BMX-stevne, så det var en nervøs kar som måtte gå alene med meg tvers over hele idrettsplassen, omgitt av hylende og syklende unger og etterhvert masse hunder.  Også var det rett i bur siden jeg skulle gå stevne med begge hundene. Og nå har han vært i hus i to måneder :-)
Både Milo og Via lurte på hvorfor vi skulle ha en sånn småtass inn i huset, men det går seg fint til. Milo holder han på en potelengdes avstand når han føler for det, mens Via har sluppet han inn i varmen og får stadig mer føle på å være punchingball for en ivrig liten tass..  Disse to månedene har vi kun brukt til å bli kjent og komme inn i flokken og nye rutiner, og han kan absolutt nada :-) Både basis oppdragelse som å ikke spise på ting (to seler tygget i stykker så langt...) og andre saker må på plass. Men, jeg hadde rett, under skallet skjulte det seg en blid, artig liten fyr, og jeg tror han nyter sin nye tilværelse i flokken, og alt han han får være med på :-) Han har vært med på masse stevner og takler det helt fint nå, synes bare det er gøy og spennende med andre hunder, og får jo masse trygghet av Via og Milo som er miljøsterke. Det er fortsatt ting han synes er skummelt, og myyye vi må lære, men det tar vi etterhvert :-) Fineste lille Blu!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar