mandag 1. august 2016

Via - 2.kvartal 2016

Disse månedene har vi hatt det skikkelig gøy :-) Masse flotte resultater, over all forventning!
Etter at vi kom igjennom vår første bane i Mjøndalen i mars begynte plutselig ting å ligne litt mer på noe, sakte men sikkert. Vi gikk siste innestevnet i Tønsberg i starten av april, og her fikk jeg faktisk tjuvstart i begge løp. Ikke greit, men ivrig liten Snupp gitt.. Det ble disk i begge løp, dessverre løp hun på siden av hjulet i hoppløpet, som ellers var et veldig bra løp!

Så var det Arendal i slutten av april, og her gikk vi jo vårt første lille tunnelløp året i forveien :-) Her fikk vi mange fine baner, heldigvis. Det er enormt stor variasjon på vanskelighetsgraden på disse kl1-banene må jeg si! Så, fra å diske alt kommer vi nå igjennom 3 av 4 løp denne helgen, og får premie i disse løpene! Kun et som var helt feilfritt, men brått har vi vårt første hoppnapp og en 2.plass! Og en veldig god følelse. Langt mer konsentrasjon, veldig selvstendig Snupp og flink på felt og slalåm.

Moss helga etter, med en fører som var på fest kvelden før og var ufattelig tung i beina... Alikevel går vi nok et feilfritt hoppløp, og får en 4.plass, bare noen tideler bak resten :-) Napp! Kun en vegring i AG, da fører ikke henger med bort til nest siste hinder... Så fornøyd!

Brårud helga etter, og her kommer vi igjennom et løp med en feil og disker resten. En frivillig disk da hun hopper av stigen, muligens fordi dommeren hopper til ved siden av henne for å se på nedfeltet :-)

OHS uka etter. Mye dårlig vær og jeg prioriterte Via sine løp, men vi gikk ikke alle.
Går nok et feilfritt hoppløp, og vi vinner - 14 sek foran nr 2! :-) Nå kjenner jeg napp-feberen begynner å sette litt inn, og da blir det plutselig vanskelig å være konsekvent på kriteriene sine, som felt og start... Ikke bra, og jeg prøver å minne meg selv på det, men er som sagt jammen ikke lett der ute på banen... Jeg velger å belønne ene løpet etter slalåmen, og går ut av banen. Dagen etter får vi et feilfritt ag-løp og dermed har vi ag-napp også, selv om feltene da ble litt tynne...
Via er nå i klasse 2 i hopp :-)

I Drammen ble Milo prioritert. Vi gikk et ag-løp og nå er Snuppa høy som et hus.. Har virkelig skjønt hva stevner er for noe, og løper utenom alt på hinder 2 og rett i en tunnel. Vi bruker resten av løpet på å trene felt, først på stigen hvor hun går av, og deretter på møne, hvor hun står så da løper jeg av banen og belønner.

Sandefjord er neste, i midten av juni. Starter med ag, men tunnelcup rett ved siden av så det tok litt av konsentrasjonen.. Trodde jeg fikk vegring etter en snurr på oppfarten av vippa, men neida. Feilfritt og 3.plass. Nytt napp :-)
Så debuterer vi i klasse 2 i hopp, og jammen blir det ikke et supert løp, feilfritt, og 2. plass!
Søndagen må jeg dessverre stå over, da jeg fikk lårstrekk på lørdagen i et av Milo sine løp.

Vi drar til Lillehammer siste helga i juni, og jeg krysser fingrene for at lårstrekken har grodd. Det har den selvsagt ikke........ Jeg klarer å gå et løp på lørdag med Via, og vi knoter oss igjennom ag-løpet... Jadda, feilfritt og siste nappet til klasse der også gitt! Ligger på start, står på felt og kan sendes til slalåm og på strekker. Veldig stolt av Snuppisen :-)

Så, fra vårt første napp i Arendal siste helga i april er vi plutselig ferdig nappet til klasse 2 i både Hopp og AG 2 måneder etter. Veldig uventet, og veldig stolt :-)

Her er litt video, både fra stevner, samt fra Lise-Irene kurs på Farmen i starten av april.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar